EKMEK SAĞLIKTIR

Ekmek Sağlıktır

EKMEĞİN FAYDALARI

Ekmeğin vücuda 2 büyük faydası vardır.

  1. Kan şekerini dengeler.
  2. Sinir sistemi için çok gerekli olan vitaminlerin alımına katkıda bulunur.

 

Ekmek olarak sağlıklı ve düzenli beslenmede tam buğday ekmeği, çavdar ekmeği veya kepekli ekmek tüketimi çok daha ön planda olmalıdır. Diyabet, tansiyon, kalp hastalığı (Kronik hastalık) olan kişilerin posaya fazla ihtiyaçları olduğu için beyaz ekmek yerine diğerlerini tercih etmeleri daha sağlıklıdır.

-Tam buğday unu ile yapılan ekmek, buğday taneciğini tamamen içerir

-Ekmek, tam buğday unu ile yapılıyorsa buğdayın doğal yapısında bulunan birçok vitamini, minerali ve posayı dengeli olarak içerir.

-Tam taneli tahıllar kanser, diyabet, şişmanlık ve diğer kronik rahatsızlıklara karşı koruyucu özellikler gösterir. Esmer ekmek olarak adlandırılan tam buğday, çavdar, kepek, yulaf gibi unlardan yapılan ekmek çeşitleri, lif oranı yüksek olduğundan bağırsakların düzgün çalışmasını ve buna bağlı olarak bağırsak kanserlerinin önlenmesinde etkilidir.

-Besin değerinin yüksek olması nedeniyle özellikle çocukların gelişmesine, öğrenme ve algılamasının artmasına, içerdiği vitaminler ve mineraller sayesinde katkı sağlamaktadır.

-Ayrıca ekmeğin içerdiği lifler, daha uzun süre tokluk hissi vererek, dengeli ve etkili bir beslenme sağlamaktadır.

-Gelişme çağında olan çocuklar için beyaz ekmek yerine tam buğday ekmeği daha besleyicidir.

 

Tam Buğday Ekmeği

-Omega 3 ve 6 yağları ile mineralleri içerir. Bu nedenle çocukların bedensel ve zeka gelişiminde çok faydalıdır.

-B3 vitamini içeriği ile enerji verir.

-Buğdayın tüm kısımlarını içerdiğinden dolayı vitamin, mineral, protein, karbonhidrat içeriği ile beslenmede alınması gereken besin değerlerini karşılar.

-Tam buğday unu, buğdayın rüşeym kısmını içermektedir. Rüşeym; A, E, B1 vitamini, protein ile mineral maddesi içerir.

-Lifli olduğu için sindirim sisteminin düzgün çalışmasını sağlar.